Să demolăm miturile obişnuite din nutriţie

Aud peste tot cum să mănânci sănătos, și mai ales dacă ești bolnav... de vreo boală, trebuie să ții „regim.” Și dacă ești suferind de vreun cancer, trebuie să ții „cel mai cel regim.” Și sfaturile abundă. Nu ai voie asta, nu ai voie ailaltă... și tindem să spunem că „acum chiar nu mai contează. Mai important e să mănânci, orice. Dar oare se poate schimba ceva în alimentație care chiar să conteze? Înainte de a te îmbolnăvi, dar și după?

Sursa originala: http://blog.dana-farber.org/insight/2014/04/debunking-common-nutrition-myths/





Demolarea miturilor obișnuite din nutriție [Infographic]


Pentru pacienții cu cancer, o dietă sănătoasă și echilibrată este foarte importantă în managementul simptomelor și promovarea supraviețuirii și a calității vieții. Însă într-o lume în care este aproape imposibil să faci diferență între o dietă de calitate și alta, poate fi dificil să hotărăști care alimente îți sunt favorabile. Vrem să demolăm câteva dintre cele mai obișnuite mituri despre anumite alimente:
Stacy Kennedy, MPH, RD
Stacy Kennedy, MPH, RD
Mitul #1: iaurtul înghețat este o alternativă nevinovată la înghețată.
Adevăr: Valoarea nutritivă a iaurtului depinde de ingredientele sale și de cantitatea pe care alegi să o consumi. Cu toppinguri trendy pline de grăsimi și zahăr rafinat, gustarea aceasta poate deveni cu ușurință chiar mai nesănătoasă decât înghețata tradițională. Încearcă o versiune simplă, ușor de făcut acasă, cum ar fi iaurt înghețat cu afine făcut cu iaurt grecesc fără grăsime și afine proaspete sau înghețate. 

Mitul #2: Nu poți mânca prea mult calciu.
AdevărulCalciul este necesar pentru creșterea osoasă sănătoasă, dar când este consumat în exces, spre exemplu, un pahar mare de lapte la fiecare masă și gustare, poate fi dăunător pentru anumite persoane. Prea mult calciu poate fi dăunătoare pentru bărbații cu risc sau deja diagnosticați cu cancer prostatic, potrivit unor studii efectuate în Marea Britanie and S.U.A. Limitați-vă la doze moderate de calciu în alimente bogate nutritiv, cum este cazul verzei crețe (94 mg per cană) sau iaurt simplu, cu conținut redus de grăsimi (300 mg per cană).

Mitul #3: Aperitivele semipreparate congelate constituie o masă rapidă şi sănătoasă.
Adevărul: Chiar dacă au puține calorii, aceste alimente sunt de obicei pline de sodiu, conservanți nesănătoşi şi ingrediente procesate. Studiați mai întâi compoziția, înainte să cumpărați următorul astfel de produs. Dacă nu poți pronunța numele unuia dintre ingrediente sau bunicii tăi nu l-ar recunoaşte, atunci foarte probabil acea substanță nu are ce căuta în organismul tău. Alege proteinele vegetale, organice sau cele de origine animală provenite de la animale ietbivore, cereale integrale şi legime şi fructe, ori de câte ori este posibil.

Mitul #4: legumele şi fructele congelate nu sunt la fel de sănătoase ca cele proaspete.
Adevărul: Chiar dacă semipreparatele congelate sunt pline de conservanți, fructele şi legumele congelate sunt la fel de sănătoase ca cele proaspete. De fapt, produsele congelate pot fi mai sănătoase de ât legumele şi fructele proaspete, în cazul în care acestea nu sunt cultivate lical în afara sezonului. Nutrienții încep să se piardă din momentul când legumele şi fructele sunt culese, însă congelatul imediat al acestora va păstra conținutul lor nutritiv intact. Încercați pe cât posibil să evitați fructele şi legumele conservate la borcan datorită adaosului de sodiu, zahăr şi conservanți, şi alegeți în schimb produse congelate sau produse locale proaspete.

Deviled Eggs
Ouă umplute
Mitul #5: Consumul de ouă conduce la creşterea colesterolului.
Adevărul: Consumul de colesterol nu conduce în sine la creşteri ale concentrației de colesterol seric. Creşterea numărului de pacienți cu boală cardiacă datorată dietei este în prezent considerată a fi generată de consumul de grăsimi trans şi de consumul în exces de grăsimi saturate, asociate obezității şi unui stil de viață sedentar. Ouăle sunt o sursă bogată de proteine, uşor digerabil, ieftin şi vrrsatil, făcând din acestea un aliment excelent pentru pacienții cu cancer, care poate le-au evitat, din teama creşterii colesterolului seric în timpul tetapiei. Vă recomandăm să încercați rețeta noastră de frittata cu dovlecel, ceapă şi brânză feta, sau rețeta de ouă umplute, bogate în proteine.

Înțelegerea nutriției nu este uşoară, mai ales pentru pacienții oncologici, deci nu vă fie teamă să întrebați medicul (de familie, curant, nutriționistul [sau aici pe blog!]) despre alimentele care vă sunt cele mai de folos. Vă invităm să ne vizitați website-ul pentru mei multe videouri şi resurse despre Cum să mănânci sănătos când eşti bolnav de cancer, sau downloadați gratis Ask the Nutritionist App pentru iPhone sau Android pentru informații din domeniul nutriției şi rețete sănătoase la îndemână.
Aflați mai multe despre miturile legate de alimente şi cancer din infographicul de mai jos (dați un click pe graphic pentru zoom):
infographic, food myths

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum sa vorbim despre moarte

Concept nou - "Holding Space"

Ganduri bune, ganduri rele